Metodyka nauczania prawaczyli dlaczego tak a nie inaczej?...Z naszych doświadczeń zdobytych na studiach za granicą wynika, że edukacja prawnicza może znacznie odbiegać od tego, do czego przywykł student prawa na polskiej uczelni. Stawiamy na nowoczesne metody kształcenia oparte o wieloletnią praktykę na zachodnich uczelniach, wzbogaconą jednak własnymi pomysłami i ideami. Wiemy bowiem, że istnieją alternatywne metody przepisów i stron podręczników metody zdobywania i przekazania wiedzy prawniczej. My, prawnicy, pracujemy na informacjach i jednocześnie naszymi produktami są również informacje. Często jednak zapomina się, że wartość ma tylko taka informacja, która przedstawiona została we właściwym dla niej kontekście. Spójrzmy: testy na aplikacje, egzaminy na studiach itp. ograniczają się do zapytań o wyrwane z kontekstu informacje (zob. szczególnie brylują tutaj pytania na aplikacje). W naszej pracy staramy się więc przywrócić tą naturalną - naszym zdaniem - postać rzeczy. Tak naprawdę dopiero umiejętność przedstawienia informacji na właściwym dla niej tle stanowi o faktycznej wiedzy. Oznacza to także odpowiednie usystematyzowanie wiedzy, a to wymaga nieraz przewrócenia na głowę cełego dotychczasowego myślenia. Zapewniamy jednak, że warto czasem zburzyć istniejący porządek po to, aby uzyskać lepsze efekty. W naszej pracy wspierają nas nowoczesne technologie: nie boimy się bowiem postępu technicznego, wręcz przeciwnie: staramy się zaprząc zdobycze współczesnej informatyki do pracy dla nas (i nie chodzi tu jedynie o proste prezentacje multimedialne). Wykorzystujemy więc oprogramowanie pomagające włączyć jak największą ilość użytkowników w aktywną pracę oraz wspomagające procesy rozumowania (np. WikkaWiki czy FreeMind). Naszą metodę przybliżamy w dokumencie dotyczącym zasad rozwiązywania kazusów. Zapraszamy! CategoryMetodykaNauczaniaPrawa
informacja prawna  |  regulamin  |  korzystanie z treści wyłącznie w oparciu o licencję openlaw.pl ©
Valid XHTML 1.0 Transitional∞  |  Valid CSS∞  | 
Powered by Wikka Wakka Wiki 1.1.6.3∞
|
Strona zosta�a wygenerowana w 0.0295 sekund
brak komentarzy do strony. [dodaj komentarz]